26 mai 2012

Pe-al meu Spatiu de Iubire


Frumusetea primaverii imi dezvaluie in fiecare zi alte si alte tablouri, ce inainte nu le stiusem. O batranica imi spunea ca in luna mai, aici ai impresia ca esti in Rai. Si nu gresea. De cateva zile este vreme ploioasa dar atat de inmiresmata. De dimineata cand am iesit, m-a izbit un miros suav de propolis si polen de copaci. Divin!
Iar trilurile diferitelor feluri de pasari mici care se suprapun peste cantul distinct si dominant al cucului, devin cel mai placut si linistitor ceas desteptator. 
Toata uscaciunea toamnei care s-a pleostit dupa topirea zapezii, conturand fidel toate proeminentele locurilor, acum a disparut complet. Totul este de un verde plin, dar de diferite tonuri. Flori de diferite nuante au inceput sa contrasteze pe ici si colo maretul verde. Pomii fructiferi deja au trecut de inflorire, si isi cresc cu bucurie minunatele fructe.  Totul este o veselie si o bucurie. Am vazut si primul curcubeu din Valea Curcubeului.

Concomitent cu amenajarea gradinii pe langa casa unde locuiesc temporar, am inceput si amenajarile pe Spatiul meu de Iubire. Dupa sapatul iazului in martie, a venit si vremea mai buna pentru gradina. Terenul meu fiind putin in panta am simtit ca fiind oportuna amenajarea unor mici terase curbate. Astfel cu o singura operatiune indepartez si intorc iarba cu radacinile in sus, dar si nivelez. Am folosit ca sprijin la partea de jos a teraselor niste lemne vechi dar neputrezite de la un gard.
Dupa amenajare, am si semanat terasele cu combinatii de plante, bazate in special pe ceapa, ca element principal, deoarece nu este prea pretentioasa si creste bine in orice teren. Am semanat totusi pe randuri, fiind mai usor de mulcit (acoperit cu paie) dupa aceea. Am amestecat pe unele straturi ceapa cu morcovi si cu rosii, sau ceapa cu patrunjel, pastarnac cu praz si ardei.
De cateva zile ploua si pe langa plantutele mele au iesit si cele care deja aveau semanta in sol, adica buruienile cum se mai spune. A fost necesar sa mai intervin pentru a-mi proteja plantele de care am eu nevoie, si am plivit, lasand micile buruienute ca mulci, chiar pe strat.
Am reusit cu ajutorul unor vecini si al prietenilor vizitatori sa-mi imprejmuiesc o mare parte a gradinutei cu gard facut din crengi, pe care se vor catara fasolea semanata si zorelele. Aici fiind o zona destul de salbatica, este necesara o protectie a gradinii fata de caprioare si porci mistreti, dar chiar si de turma de oi a unui vecin mai departat.
Planul pentru viitorul imediat este sa termin de imprejmuit gradinuta, de sapat un sant de drenare a apei de ploaie, sa ma ocup in continuare de sustinerea plantutelor sa treaca de faza de gradinita. Cartofii deja au iesit aproape toti de sub paie si se inalta viguros catre cer. In curand va trebui sa-i acopar iar cu fan cosit.  Fasolea si dovleceii au scos frunzulitele de sub pamant. Dovlecii sunt mai lenesi, dar cand vor iesi tare mandri se vor face. Iar pepenasii galbeni, sunt asteptati cu sufletul la gura. Nu stiu daca le va place terenul meu, dar eu ma voi stradui sa-i ajut.  Am pus si floricele in pamant. Incet incet isi inving timiditatea si scot frunzulitele afara. Noptitele si garofitele au fost mai harnice.  Floarea soarelui este deja maricica. Si in tot acest timp imi visez casuta, la care cred ca voi incepe lucrul cat mai curand. 
Dar la fel de mult visez ca pana atunci sa apari si tu, frumoasa zeita care-mi esti menita, si impreuna sa faurim mai departe al nostru Spatiu de Iubire. Eu aici sunt pentru a te intampina, frumosul mai frumos straduindu-ma sa-l fac. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Elefant.ro - Premium
Bio-Cosmetics.ro