17 decembrie 2012

Cateva roade

    Dragi prieteni,

Mai bine mai tarziu decat niciodata, va aduc cateva imagini cu unele dintre realizarile gradinii mele, dupa o vara foarte calda si secetoasa. Desi nu am fotografii acum, recolta de ceapa a fost foarte buna anul acesta. Cu ce am avut esec au fost rosiile, ardeii si vinetele,
pentru care nu am avut apa sa le ud. Mulciul le-a protejat bine, dar nu deajuns pentru a face roadele asteptate. Au mers bine si plantele aromatice.


                            Indemnul Anastasiei catre oameni:




Fasole cu bob foarte mare, cataratoare, semanata in cuiburi si mulcita. Nu a fost sapata deloc.
Roadele cartofilor semanati direct pe pamant, si acoperiti cu fan. Printre randuri au crescut si plantele locului, dar nu au afectat cartofii. Au fost mulciti de trei ori

Gulii plantate din rasad pe un loc mulcit in prealabil. Cu timpul trifoiul a iesit prin mulci, dar a fost bine deoarece a tinut multa umezeala guliilor pe marea seceta din vara. Nu au fost udate decat 4-5 zile dupa plantare, apoi deloc.

Pastarnac semanat in pamant nelucrat de multi ani, plivit de doua ori. Apoi seceta prelungita nu a afectat cresterea. Recolta este foarte buna si gustoasa. Nu a fost sapat deloc, doar mulcit la inceput.
Cartofii sunt curati cand sunt culesi de sub fan, si sunt de toate dimensiunile, gustosi.



Morcovii semanati in aceleasi conditii ca pastarnacul, acompaniat de ceapa
Foarte draguti, s-au adaptat bine secetei.


Spanac mangold, deasemenea a facut fata foarte bine secetei, datorita mulciului. Nu a fost udat decat foarte rar.
Spanacul a fost transplantat si este pregatit pentru iarna. Va fi invelit bine cu mulci.
Straturi mulcite in asteptarea primaverii

In triunghi am semanat ceapa din arbagic.

Suprafata mulcita  direct pe iarba, pentru viitoare straturi de cartofi sau varzoase.


Un comentariu:

  1. Fantastic! Aş vrea să vin să ronţăi din toate, deoarece am o vagă idee de cât ar putea fi de gustoase! Am făcut şi eu o tentativă anul trecut şi am cultivat împreună cu fiul meu de 4 anişori de toate alea. Au crescut frumos, s-au adaptat secetei, dar cel mai important: erau deosebit de bune şi aromate! Vă felicit cu toată inima! Continuaţi! Vă rog, de puteţi şi vreţi, să scrieţi mai multe despre metoda "mulcit" şi despre cultivarea în paie. Ar fi un ajutor pentru cei mai slab pregătiţi. Faceţi o prezentare amănunţită. Eh, ce ziceţi?
    Criss

    RăspundețiȘtergere

Elefant.ro - Premium
Bio-Cosmetics.ro